Jag vill betala!

Du har flera alternativ för att betala din skuld till Sergel och du kan smidigt välja det alternativ som passar dig bäst.

På ditt inkassobrev har du en QR-kod till Swish betalning. Med den kan du enkelt reglera din skuld snabbare. Tänk på att göra detta i tid, innan sista betalningsdagen. Då slipper du påminnelseavgifter. Det kan ta mellan 1-3 arbetsdagar innan din betalning når oss, beroende på hur du betalar.

Vill du kontrollera om din betalning inkommit kan du:

  • Logga in på Mina Sidor. Här finns information om dina öppna och stängda ärenden.
  • Du kan meddela på Mina sidor att du har gjort en betalning och lämna ett mobilnummer om du vill få en SMS bekräftelse när betalningen är registrerad.
  • Ringa oss, genom vårt talsvar hjälper vi dig att kontrollera om betalningen inkommit. Du hittar telefonnumret till oss på ditt inkassokrav.
Mina Sidor

Via Sergels webtjänster kan du se och hantera dina ärenden och tjänster, snabbt och enkelt. Här kan du även skicka meddelanden till oss på ett säkert sätt.

Ring oss på 0771-310 200

Du hittar det telefonnummer som gäller för ditt specifika ärende längst ner på inkassokravet. Du når oss annars på detta nummer.

Vanliga frågor