MINA SIDOR
Kontakt med Kundservice
Vill du komma i kontakt med oss?
På Mina sidor hittar du kontaktvägarna som gäller för ditt ärende och du kan även skicka ett meddelande till oss.
Du kan även chatta med oss genom att klicka här. Chatten är öppen vardagar 09:00-16:00.
I denna chatt kan vi besvara generella frågor, för specifika frågor angående ditt ärende kommer vi att be dig att identifiera dig via BankID.
Du hittar det telefonnummer som gäller för ditt specifika ärende längst ner på inkassokravet. Du når oss annars på telefonnummer 0771-310 200.
Postadress: Sergel Kredittjänster AB, FE26184, 105 26 Stockholm
Om du har ett klagomål på vår hantering av ditt ärende är du välkommen att skicka ett meddelande till oss via Mina sidor.
-
BETALNINGAR
- Betalningsuppgifter
- Kontakt med Kundservice
- Avbetalningsplan
- Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
- Vad händer om jag inte betalar min hyra?
- Betalningar från utlandet
- Jag betalade fakturan innan jag fick inkassokravet, måste jag ändå betala inkassokostnad?
- Bedrägerispärr
- Swish
- OCR-nummer
- Administrativ avgift i samband med återbetalning
- Autogiro eller e-faktura
- Betalningsanmärkning för företag
- Vilken dröjsmålsränta ska jag betala?
-
INKASSO
- Beställa registerutdrag
- Fullmakt
- Vad händer när jag har fått ett inkassokrav?
- Varför har jag fått ett inkassokrav?
- Kontakt med Kundservice
- Avbetalningsplan
- Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
- Hur kan jag se min aktuella skuld?
- Hur vet jag om jag har betalningsanmärkningar?
- Jag har fått ett inkassokrav som jag anser är felaktigt. Hur går jag tillväga?
- Vad händer om jag inte betalar min hyra?
- Vilka kostnader kan tillkomma i ett inkassoärende?
- Varför har jag fått en kreditupplysning och vad innebär det?
- Varför får jag en påminnelse på inkassokostnad och ränta?
- Inkassoavgift
- Jag har fått en återbetalningsavi, varför har jag inte fått tillbaka hela beloppet?
- Jag har fått ett inkassokrav trots att jag inte har fått någon betalningspåminnelse, måste jag ändå betala inkassokostnaden?
- Jag har fått ett inkassokrav, när måste jag betala?
- Jag har fått inkassokrav trots att jag inte har fått någon faktura, måste jag betala inkassokravet?
- Varför får jag en återbetalningsavi och inte pengarna insatta på mitt konto?
- Inbetald ränta
- Inspelning av samtal
- Jag har inget inbetalningskort
- Solidariskt betalningsansvar
- Betalningsanmärkning för företag
-
KRONOFOGDEN
- Kontakt med Kundservice
- Hur vet jag om jag har betalningsanmärkningar?
- Vad händer om jag inte betalar min hyra?
- Utslag
- Vad händer om jag inte betalar?
- Återvinning – omprövning / borttag av betalningsanmärkning
- Hur länge finns en betalningsanmärkning kvar?
- Vad händer hos Kronofogden?
- Betalningsföreläggande
- Vad är en betalningsanmärkning och när uppstår den?
- Bestridande av ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogden
- Utmätning
-
MINA SIDOR
- Kontakt med Kundservice
- Avbetalningsplan
- Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
- Hur kan jag se min aktuella skuld?
- Jag har fått ett inkassokrav som jag anser är felaktigt. Hur går jag tillväga?
- Hur vet jag att min betalning har kommit in?
- Jag saknar betalningsuppgifter, hur hittar jag dem?
- Vad gör jag om jag har betalt min hyra och ändå har fått ett inkassokrav?
- Fakturans innehåll / Vad avser kravet?
- Påminnelse
- Hur beställer jag BankID eller Mobilt BankID?
- Jag vill kontakta Sergel, men har inte ärendenumret, vad uppger jag istället?