• Karriär
  • Blogg
  • Svenska
  • English
SERGEL | Inkassobolag – Betaltjänster
  • Kundservice
  • Företagstjänster
  • Om Sergel
  • Logga in
  • Kundservice
  • Företagstjänster
  • Om Sergel
  • Logga in
Sergel / FAQ / Vilka kostnader kan tillkomma i ett inkassoärende?

INKASSO

Vilka kostnader kan tillkomma i ett inkassoärende?

Inkassokostnad: 180 kronor

Uppläggningsavgift vid avbetalningsplan: 170 kronor

Aviseringskostnad vid avbetalningsplan: 60 kronor per avisering

Betalningsföreläggande: 680 kronor

Utmätning: 600 kronor per år

Related questions

  • Beställa registerutdrag
  • Fullmakt
  • Vad händer när jag har fått ett inkassokrav?
  • Varför har jag fått ett inkassokrav?
  • Kontakt med Kundservice
  • Avbetalningsplan
  • Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
  • Hur kan jag se min aktuella skuld?
  • Hur vet jag om jag har betalningsanmärkningar?
  • Jag har fått ett inkassokrav som jag anser är felaktigt. Hur går jag tillväga?
  • Vad händer om jag inte betalar min hyra?
  • Varför har jag fått en kreditupplysning och vad innebär det?
  • Varför får jag en påminnelse på inkassokostnad och ränta?
  • Inkassoavgift
  • Jag har fått en återbetalningsavi, varför har jag inte fått tillbaka hela beloppet?
  • Jag har fått ett inkassokrav trots att jag inte har fått någon betalningspåminnelse, måste jag ändå betala inkassokostnaden?
  • Jag har fått ett inkassokrav, när måste jag betala?
  • Jag har fått inkassokrav trots att jag inte har fått någon faktura, måste jag betala inkassokravet?
  • Varför får jag en återbetalningsavi och inte pengarna insatta på mitt konto?
  • Inbetald ränta
  • Inspelning av samtal
  • Jag har inget inbetalningskort
  • Solidariskt betalningsansvar
  • Betalningsanmärkning för företag
  • BETALNINGAR

    • Betalningsuppgifter
    • Kontakt med Kundservice
    • Avbetalningsplan
    • Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
    • Vad händer om jag inte betalar min hyra?
    • Betalningar från utlandet
    • Jag betalade fakturan innan jag fick inkassokravet, måste jag ändå betala inkassokostnad?
    • Bedrägerispärr
    • Swish
    • OCR-nummer
    • Administrativ avgift i samband med återbetalning
    • Autogiro eller e-faktura
    • Betalningsanmärkning för företag
    • Vilken dröjsmålsränta ska jag betala?
  • INKASSO

    • Beställa registerutdrag
    • Fullmakt
    • Vad händer när jag har fått ett inkassokrav?
    • Varför har jag fått ett inkassokrav?
    • Kontakt med Kundservice
    • Avbetalningsplan
    • Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
    • Hur kan jag se min aktuella skuld?
    • Hur vet jag om jag har betalningsanmärkningar?
    • Jag har fått ett inkassokrav som jag anser är felaktigt. Hur går jag tillväga?
    • Vad händer om jag inte betalar min hyra?
    • Vilka kostnader kan tillkomma i ett inkassoärende?
    • Varför har jag fått en kreditupplysning och vad innebär det?
    • Varför får jag en påminnelse på inkassokostnad och ränta?
    • Inkassoavgift
    • Jag har fått en återbetalningsavi, varför har jag inte fått tillbaka hela beloppet?
    • Jag har fått ett inkassokrav trots att jag inte har fått någon betalningspåminnelse, måste jag ändå betala inkassokostnaden?
    • Jag har fått ett inkassokrav, när måste jag betala?
    • Jag har fått inkassokrav trots att jag inte har fått någon faktura, måste jag betala inkassokravet?
    • Varför får jag en återbetalningsavi och inte pengarna insatta på mitt konto?
    • Inbetald ränta
    • Inspelning av samtal
    • Jag har inget inbetalningskort
    • Solidariskt betalningsansvar
    • Betalningsanmärkning för företag
  • KRONOFOGDEN

    • Kontakt med Kundservice
    • Hur vet jag om jag har betalningsanmärkningar?
    • Vad händer om jag inte betalar min hyra?
    • Utslag
    • Vad händer om jag inte betalar?
    • Återvinning – omprövning / borttag av betalningsanmärkning
    • Hur länge finns en betalningsanmärkning kvar?
    • Vad händer hos Kronofogden?
    • Betalningsföreläggande
    • Vad är en betalningsanmärkning och när uppstår den?
    • Bestridande av ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogden
    • Utmätning
  • MINA SIDOR

    • Kontakt med Kundservice
    • Avbetalningsplan
    • Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
    • Hur kan jag se min aktuella skuld?
    • Jag har fått ett inkassokrav som jag anser är felaktigt. Hur går jag tillväga?
    • Hur vet jag att min betalning har kommit in?
    • Jag saknar betalningsuppgifter, hur hittar jag dem?
    • Vad gör jag om jag har betalt min hyra och ändå har fått ett inkassokrav?
    • Fakturans innehåll / Vad avser kravet?
    • Påminnelse
    • Hur beställer jag BankID eller Mobilt BankID?
    • Jag vill kontakta Sergel, men har inte ärendenumret, vad uppger jag istället?

Mina sidor

Hantera dina ärende snabbt och enkelt på Mina sidor. Nu även på mobilen.
Logga in

Kontakta oss

Besök vår kundservice för att få svar på vanliga frågor och för att logga in på Mina sidor.

Du kan enkelt hantera ditt ärende genom att logga in på Sergel Mina Sidor, dygnet runt. På mina sidor hittar du kontakuppgifter och kan skicka meddelande till oss.

Vill du veta mer hur vi kan hjälpa ditt företag? Fyll i dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Har du inte möjlighet att logga in på Mina Sidor når du oss på 0771 310 200.

Här kan du läsa mer om vår integritetspolicy.

Postadress: Sergel Kredittjänster AB, FE26184, 105 26 Stockholm

Ändra dina Cookie-inställningar

Sergel Kredittjänster AB © 2021