Jag har betalat

Hur vet jag att min betalning har kommit in?

Tänk på att det kan ta mellan 1-3 arbetsdagar innan din betalning når oss, beroende på hur du betalar.

Har din betalning bokförts på mottagarens konto samma dag som inkassokravets utskriftsdatum eller senare är du skyldig att betala inkassokostnad och ränta.

Detta gäller inte skulder för hyror. För denna typ av fordran anses beloppet ha kommit till hyresvärden omedelbart vid betalningen och inte när betalningen bokförts på mottagarens konto.

Vill du kontrollera om din betalning inkommit kan du:

  • Logga in på Mina Sidor. Här finns information om dina öppna och stängda ärenden.
  • Du kan meddela på Mina Sidor att du har gjort en betalning och lämna ett mobilnummer om du vill få en SMS bekräftelse när betalningen är registrerad.
  • Ringa oss, genom vårt talsvar hjälper vi dig att kontrollera om betalningen inkommit. Du hittar telefonnumret till oss på ditt inkassokrav.
Mina Sidor

Via Sergels webtjänster kan du se och hantera dina ärenden och tjänster, snabbt och enkelt. Du kan även se om din betalning kommit in.

Ring oss på 0771-310 200

Du hittar det telefonnummer som gäller för ditt specifika ärende längst ner på inkassokravet. Du når oss annars på detta nummer.

Vanliga frågor