I sann anda av det ledordet vill vi gärna dela med oss av goda exempel som vår verksamhet bidrar med varje dag. Det vi dagligen utför är en samhällstjänst som möjliggör den moderna vardagen som vi lever i – med snabba krediter och fakturor.
Anne ringer till Sergel och förklarar att hon har haft ett flertal olika ärenden hos flera olika inkassoföretag. Hon beskriver att omständigheterna har varit oerhört tuffa samt att hon aldrig någonsin kunnat föreställa sig att hamna i en situation där skulder skulle vara en del av vardagen.
En gång i tiden jobbade Anne som ekonomiassistent och hade bra koll på sin ekonomi, men en dag frontalkrockade hon med verkligheten. En verklighet hon inte kunde föreställa sig men som hon bestämt ville ta sig ifrån. Vid flertalet tillfällen under samtalet förstår man att hon fortfarande har bra koll på de ekonomiska begreppen och sammanhang efter sin tid som ekonomiassistent.
Vårt uppdrag är att hjälpa Anne till en bättre vardag, en vardag hon tidigare levt i och varit van vid. Samtalet leder till att vi gör en helhetslösning där Anne får en avbetalningsplan som täcker den totala skuld hon har till Sergel. Hon tackar innerligt för den hjälp och förståelse vi har givit henne, därefter avslutar vi samtalet.
På Sergel är vi måna om att hjälpa alla så långt det går och på ett sätt som passar individen i fråga. Behöver du hjälp med ditt ärende kan du logga in på Mina Sidor och skicka ett meddelande till oss. Vill du hellre ringa hittar du telefonnumret som gäller för ditt specifika ärende längst ner på inkassokravet. Du når oss annars på telefonnummer 0771–102040.