En av våra äldsta kunder efterfrågade hjälp. Med en oerhört stor målgrupp hade de ett behov av att få hjälp med inkassering. Det absolut viktigaste för dem var att detta skulle ske på ett rättvist, empatiskt och inkännande sätt. Sergels We Care-anda linjerade med deras syn på rätt typ av hantering.
Sergels uppdrag är att möta kunden och deras behov. Vår lyhördhet har gjort att kunden stannat hos oss i många, många år. Vi arbetar ständigt med att lyssna in och anpassa våra processer utifrån deras behov. Kunden har även värdesatt den utbildning vi haft med dem årligen. Den har inneburit att vi utbildat dem i hela inkassoprocessen, med alltifrån inkassolagen, god inkassosed och GDPR, till Sergel Online, som är vårt digitala verktyg. Utbildningen är uppskattad av kunden och har funnits med som kravställning i upphandlingsförfarandet.
Sergel har, likväl som kunden, en målsättning att hjälpa människor att bli skuldfria. Där har Sergel, som utmanaren i inkassobranschen, även tagit det ett steg längre med ett mål och en förhoppning om att på sikt minska antalet ärenden till Kronofogden. Och vi har redan kommit en bit på vägen.
We care bottnar i insikt och förståelse, med välutbildade och uppdaterade handläggare som kan ge bra och relevant information till de skuldsatta individerna. Det i sin tur ökar både möjligheten för vår kunds kund att i slutändan bli skuldfria och för kunden att få in utestående fordringsbelopp. Men viktigast av allt, med en förståelse för situationen, individen och hur vi gör för att bemöta deras kunder på rätt sätt.
Vår kund har därmed fått möjlighet att fokusera på det som är viktigt för dem, sina kunder – medborgarna.