Inkasso

Genom vår erfarenhet vet vi att det bästa sättet är att ta kontakt med din kund för att uppnå betalning. En mjukare påminnelsehantering kan stärka kundrelationen istället för att omedelbart stänga av lönsamma kunder.

Vår inkassoexpertis och engagemang

 

Överlåt ansvaret för inkassoprocessen till oss och låt oss skapa en skräddarsydd lösning som passar era behov. Oavsett om ni väljer att skicka in fordringar direkt efter förfallodatumet eller önskar hantera påminnelser och utskick av inkassokrav själva, anpassar vi våra processer efter era önskemål – med omsorg och engagemang för att säkerställa en positiv och smidig upplevelse för alla inblandade parter.

 

Trygg inkassohantering och positiva resultat

Inom Sergel utgör inkasso det största och äldsta området. Vi erbjuder ett brett spektrum av inkassotjänster, både lokalt och internationellt, med det konstanta målet att säkerställa både betalning och en positiv relation mellan er och era kunder. Vi tar ansvar för att stödja slutkunder i ekonomiska svårigheter genom att aktivt söka lösningar som gynnar alla inblandade parter.


Vår omfattande erfarenhet av hantering med många inkassoärenden årligen, ger oss insikten för att vidta effektiva åtgärder som främjar betalning från den enskilde slutkunden. Vårt uppdrag är att ni ska känna er trygga och samtidigt undvika förluster på ett smidigt sätt.
 
Vi är här för att underlätta och säkerställa en framgångsrik hantering av inkassoprocessen för alla inblandade parter.

Fokuserad riskbedömning

  • Prioriterar möjligheter över begränsningar i våra riskbedömningar.
  • Använder branschanpassade och unika processer för att maximera lönsamheten och minimera riskerna för er.

Grundlig analys med storskalig databas

  • En av Sveriges största databaser för slutkunds- och betalningsbeteenden.
  • Säkerställer en noggrann och effektiv analys för att förstå betalningsförmåga, vilket möjliggör skräddarsydda åtgärder.

Dynamisk hantering baserat på individuella faktorer

  • Anpassar hanteringen av ärenden beroende på kundkategori, fordrans storlek och tidigare betalningsmönster.
  • Drar nytta av vår ständigt uppdaterade slutkundsdatabas för att förfina och optimera våra analyser, vilket leder till ökad effektivitet.

Effektiv åtgärd för stark återvinning

  • Utformar rätt åtgärder för varje kund för att stimulera snabbare betalning.
  • Inleder processen med ett inkassokrav och använder olika kanaler som sms, personligt samtal och brev vid utebliven betalning.
  • Använder kundanpassade budskap för att inte bara maximera effektiviteten i återvinningen utan också bevara en positiv kundrelation.

 

Enkel uppföljning för er och era kunder 


Sergel Online – webbplattform för er
  

På Sergel Online samlas allt som ni behöver ha tillgång till. Här kan ni hantera och följa ärenden i realtid samt se och ladda ner finansiella rapporter. Ni har även tillgång till Business intelligence (BI)-rapporter med detaljerad ärendeinformation och möjlighet att använda interaktiva BI-dashboards.  

 

Kundwebben är enkel att använda och uppdateras dagligen med nya data. Ni kan själva välja hur det ska filtreras och växla mellan statistik på års-, månads- och dagsbasis. 

 

Mina sidor – webbplattform för era kunder  

Mina Sidor är en webbaserad plattform som finns tillgänglig för era kunder dygnet runt. Genom att identifiera sig med BankID kan era kunder logga in och se sina befintliga ärenden och dess status. Gränssnittet är användarvänligt och i inloggat läge finns möjlighet att få information om sin skuld, skicka meddelande till Sergel, betala, ansöka om anstånd, avbetalningsplaner och mycket mer.   

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du information om aktuella händelser och nyheter direkt i din e-post.