Det goda kundmötet
På Sergel genomför vi fler än 3 000 telefonmöten varje dag. Det ger oss möjlighet att göra ett riktigt gott första intryck. Vi uppnår detta genom att vara vänliga, trovärdiga och hjälpsamma, vilket är grunden för Sergels koncept ”Det goda kundmötet”.
Beroende på faktorer som kundkategori, fordrans storlek, tidigare betalningsmönster och liknande, avgörs hur ett ärende ska hanteras. Vi har en av landets största gäldenärsdatabaser och uppdaterar den ständigt med intern och extern data. Därför kan våra analyser om betalningsförmåga blir mer pricksäkra. Med en pricksäker analys kan vi förbättra våra processer och göra dem mer effektiva. En mer effektiv hantering ger en stark återvinning.
Möjligheterna att kontakta din kund är bland annat korta och informativa sms, olika typer av brev och personligt telefonsamtal från någon av våra medarbetare. Budskapet kan givetvis anpassas efter era önskemål.
Du avgör när du vill att vi tar vid i processen; exempelvis redan vid påminnelse eller när det är dags för inkasso. Vi använder vårt gedigna beslutsstöd av information för att avgöra rätt åtgärd i rätt tid. Informationen kan också ge ett starkt stöd i beslut om ni bör stänga eller hålla eventuellt löpande tjänst öppen.