Kundsamarbete i fokus: styrkan i diversitet och proaktivitet för kundfokuserade lösningar

Med ett proaktivt förhållningssätt och specialister över hela Norden kan Sergel leverera effektiva och anpassade tjänster, vilket gör oss till en pålitlig partner för långsiktiga samarbeten och framgång.

I dagens affärsvärld är ett framgångsrikt samarbete nyckeln till att uppnå överlägsna resultat och möta kundens behov på ett optimalt sätt. Ett bra samarbete bygger på flera faktorer, inklusive strategiska avstämningar, proaktivitet och tydliga gemensamma mål utifrån kundens intressen och behov. Genom att implementera dessa principer kan Sergel skapa en miljö som gynnar våra kunder, med skräddarsydda lösningar och starka relationer. 

En av fördelarna med Sergel är vår förmåga att sätta ihop rätt team för rätt kund, eftersom vi har verksamheter och specialister över hela Norden. Genom att ha specialister på olika marknader kan vi dra nytta av lokala insikter och expertis. På så sätt kan vi anpassa tjänster efter de specifika behoven hos varje kund, och framför allt hos de kunder som använder våra tjänster även i Norge, Finland och Danmark. 

“Sergels strategiska förhållningssätt säkerställer att vi alltid ligger steget före. Vårt engagerade team är noggrant sammansatt för att möta varje kunds unika krav. Vi har en bred kompetens som tillsammans ger ett helhetsgrepp och effektivt förhållningssätt till inkasso. Specialisterna på varje marknad är experterna som känner till de lokala förhållandena och kulturen. Detta gör att vi kan leverera skräddarsydda lösningar och ge våra kunder en konkurrensfördel, oavsett marknad och land”, säger Tore Bye, Commercial Director Sergel Norge.   

Ett proaktivt förhållningssätt är nyckeln till att vara en pålitlig nordisk inkassopartner. Sergel tar initiativ och tacklar snabbt utmaningar för att säkerställa effektiva och rättvisa lösningar för våra kunder och deras kunder.  

“Vi måste hela tiden ligga i framkant när det gäller att identifiera kundens behov och vara intresserade av både deras nuvarande situation och framtid. Ett exempel på hur vi gör detta är genom all data som kommer från vår verksamhet. Den använder vi för att förbättra våra kunders intelligens i både kreditbeslut och hela betalningsprocessen. Genom analys av olika segment hjälper vi våra kunder att lära känna deras kunder bättre, redan innan de har identifierat ett problem. Det har lett till optimerade kreditpolicys och ökade intäkter för våra kunder. Våra kunders intressen och behov ska alltid vara i fokus”, säger Adissa Asmar, Contract Manager Sergel Sverige. 

I en värld där konkurrensen är intensiv och förändring är konstant är det avgörande att ha en stark samarbetskultur som kan anpassa sig till olika marknader, länder och kundbehov. Det gör Sergel till en pålitlig partner för långsiktiga och framgångsrika samarbeten.  

Vi framför utvecklingsidéer och vi vågar utmana. Vi tar alltid fram en kundspecifik modell som består av en strategisk, taktisk och operativ handlingsplan, där lösningar för en mer hållbar framtid skapas tillsammans”, säger Erkki Apo Senior Sales Manager Sergel Finland.

Med strategiska avstämningar, proaktivitet och tydliga gemensamma mål utifrån era behov kan vi säkerställa bra återbetalning åt er. Sergel hjälper er gärna.


Kontakt

Christian Hagegård
Head of Marketing Sweden
christian.hagegard@sergel.com

Fakta om Sergel

Sergel Kredittjänster grundades 1988 och är idag en av de ledande leverantörerna av kredit- och inkassotjänster i Sverige. Verksamhetsområdena inkluderar kreditbeslutshantering, fakturaadministration och inkasso. De största affärsområdet är inkasso, men företaget är även en av Sveriges största leverantörer av SMS-tjänster.