- Prioriterar möjligheter över begränsningar i våra riskbedömningar.
- Använder branschanpassade och unika processer för att maximera lönsamheten och minimera riskerna för er.
Genom vår erfarenhet vet vi att det bästa sättet är att ta kontakt med din kund för att uppnå betalning. En mjukare påminnelsehantering kan stärka kundrelationen istället för att omedelbart stänga av lönsamma kunder.
Överlåt ansvaret för inkassoprocessen till oss och låt oss skapa en lösning som passar era behov. Oavsett om ni väljer att skicka in fordringar direkt efter förfallodatumet eller önskar hantera påminnelser och utskick av inkassokrav själva, anpassar vi våra processer efter era önskemål – med omsorg och engagemang för att säkerställa en positiv och smidig upplevelse för alla inblandade parter.
Inom Sergel utgör inkasso det största och äldsta området. Vi erbjuder ett brett spektrum av inkassotjänster, både lokalt och internationellt, med det konstanta målet att säkerställa både betalning och en positiv relation mellan er och era kunder. Vi tar ansvar för att stödja slutkunder i ekonomiska svårigheter genom att aktivt söka passande lösningar.
Vår omfattande erfarenhet av hantering med många inkassoärenden årligen, ger oss insikten för att vidta effektiva åtgärder som främjar betalning från den enskilde slutkunden. Vårt uppdrag är att ni ska känna er trygga och samtidigt undvika förluster på ett smidigt sätt. Vi är här för att underlätta och säkerställa en framgångsrik hantering av inkassoprocessen.
På Sergel Online samlas allt som ni behöver ha tillgång till. Här kan ni hantera och följa ärenden i realtid samt se och ladda ner finansiella rapporter. Ni har även tillgång till Business intelligence (BI)-rapporter med detaljerad ärendeinformation och möjlighet att använda interaktiva BI-dashboards.
Kundwebben är enkel att använda och uppdateras dagligen med nya data. Ni kan själva välja hur det ska filtreras och växla mellan statistik på års-, månads- och dagsbasis.
Mina Sidor är en webbaserad plattform som finns tillgänglig för era kunder dygnet runt. Genom att identifiera sig med BankID kan era kunder logga in och se sina befintliga ärenden och dess status. Gränssnittet är användarvänligt och i inloggat läge finns möjlighet att få information om sin skuld, skicka meddelande till Sergel, betala, ansöka om anstånd, avbetalningsplaner och mycket mer.
På Sergel bryr vi oss om dig och din kund. Med lång erfarenhet och expertis kan vi hjälpa dig så du kan fokusera på det som är viktigast, din kärnverksamhet.