Vad gör jag om jag har betalt min hyra och ändå har fått ett inkassokrav?

Kontrollera att din betalning är gjord med rätt uppgifter (t.ex. att du angett rätt ocr-nummer) och att betalningen har lämnat ditt konto. Har du betalat din hyra innan inkassokravets utskriftsdatum är du inte skyldig att betala inkassokostnaden. Vänligen ta kontakt med oss för att säkerhetsställa att din betalning har bokförts. Detta kan göras om du loggar in på Mina Sidor, använder våra självbetjäningstjänster på telefon eller om du pratar med en av våra handläggare.

Har din betalning skett på inkassokravets utskriftsdatum eller senare skickas ett nytt inbetalningskort avseende inkassokostnad och eventuell dröjsmålsränta.

För att logga in på Mina Sidor måste du ha ditt BankID eller Mobila BankID tillgängligt. Loggar du in där får du tillgång till alla funktioner på sidan och för alla dina ärenden om du har flera stycken.