BETALNINGAR
Bedrägerispärr
Har du blivit utsatt för bedrägeri eller försök till bedrägeri? Då kan vi sätta en bedrägerispärr.
Så här fungerar det:
- Händelsen ska vara polisanmäld.
- Kontakta vår kundtjänst på telefon 0771-107070 (kontorstid).
- Vid ditt samtal spärrar vi för kreditupplysning tillfälligt i två veckor. Spärren förhindrar att det går att ta en kreditupplysning på dig via Sergel.
- Inom två veckor från det att du anmält händelsen ska du skicka din polisanmälan och ett personligt brev till Sergel.
I ditt personliga brev ska du skriva ”Jag vill inte att Sergel lämnar ut några uppgifter om mig”. Du kan också komplettera uppgifterna i polisanmälan om du anser att det är nödvändigt. Brevet ska vara personligen undertecknat av dig.
Ditt brev och polisanmälan skickas till:
Sergel Kredittjänster AB
Kredit/Utredning
FE26184
105 26 Stockholm
-
BETALNINGAR
- Betalningsuppgifter
- Kontakt med Kundservice
- Avbetalningsplan
- Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
- Vad händer om jag inte betalar min hyra?
- Betalningar från utlandet
- Jag betalade fakturan innan jag fick inkassokravet, måste jag ändå betala inkassokostnad?
- Bedrägerispärr
- Swish
- OCR-nummer
- Administrativ avgift i samband med återbetalning
- Autogiro eller e-faktura
- Betalningsanmärkning för företag
- Vilken dröjsmålsränta ska jag betala?
-
INKASSO
- Beställa registerutdrag
- Fullmakt
- Vad händer när jag har fått ett inkassokrav?
- Varför har jag fått ett inkassokrav?
- Kontakt med Kundservice
- Avbetalningsplan
- Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
- Hur kan jag se min aktuella skuld?
- Hur vet jag om jag har betalningsanmärkningar?
- Jag har fått ett inkassokrav som jag anser är felaktigt. Hur går jag tillväga?
- Vad händer om jag inte betalar min hyra?
- Vilka kostnader kan tillkomma i ett inkassoärende?
- Varför har jag fått en kreditupplysning och vad innebär det?
- Varför får jag en påminnelse på inkassokostnad och ränta?
- Inkassoavgift
- Jag har fått en återbetalningsavi, varför har jag inte fått tillbaka hela beloppet?
- Jag har fått ett inkassokrav trots att jag inte har fått någon betalningspåminnelse, måste jag ändå betala inkassokostnaden?
- Jag har fått ett inkassokrav, när måste jag betala?
- Jag har fått inkassokrav trots att jag inte har fått någon faktura, måste jag betala inkassokravet?
- Varför får jag en återbetalningsavi och inte pengarna insatta på mitt konto?
- Inbetald ränta
- Inspelning av samtal
- Jag har inget inbetalningskort
- Solidariskt betalningsansvar
- Betalningsanmärkning för företag
-
KRONOFOGDEN
- Kontakt med Kundservice
- Hur vet jag om jag har betalningsanmärkningar?
- Vad händer om jag inte betalar min hyra?
- Utslag
- Vad händer om jag inte betalar?
- Återvinning – omprövning / borttag av betalningsanmärkning
- Hur länge finns en betalningsanmärkning kvar?
- Vad händer hos Kronofogden?
- Betalningsföreläggande
- Vad är en betalningsanmärkning och när uppstår den?
- Bestridande av ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogden
- Utmätning
-
MINA SIDOR
- Kontakt med Kundservice
- Avbetalningsplan
- Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
- Hur kan jag se min aktuella skuld?
- Jag har fått ett inkassokrav som jag anser är felaktigt. Hur går jag tillväga?
- Hur vet jag att min betalning har kommit in?
- Jag saknar betalningsuppgifter, hur hittar jag dem?
- Vad gör jag om jag har betalt min hyra och ändå har fått ett inkassokrav?
- Fakturans innehåll / Vad avser kravet?
- Påminnelse
- Hur beställer jag BankID eller Mobilt BankID?
- Jag vill kontakta Sergel, men har inte ärendenumret, vad uppger jag istället?