Betalningar

Bedrägerispärr

Har du blivit utsatt för bedrägeri eller försök till bedrägeri? Då kan vi sätta en bedrägerispärr.

Så här fungerar det:

  • Händelsen ska vara polisanmäld.
  • Kontakta vår kundtjänst på telefon 0771-107070 (kontorstid).
  • Vid ditt samtal spärrar vi för kreditupplysning tillfälligt i två veckor. Spärren förhindrar att det går att ta en kreditupplysning på dig via Sergel.
  • Inom två veckor från det att du anmält händelsen ska du skicka din polisanmälan och ett personligt brev till Sergel.

I ditt personliga brev ska du skriva ”Jag vill inte att Sergel lämnar ut några uppgifter om mig”. Du kan också komplettera uppgifterna i polisanmälan om du anser att det är nödvändigt. Brevet ska vara personligen undertecknat av dig.

Ditt brev och polisanmälan skickas till:

Sergel Kredittjänster AB
Kredit/Utredning
105 26 Stockholm