Sergel Kredittjänster AB © 2022
Jag har flera skulder
Om du har fått flera olika inkassokrav samtidigt är det viktigt att du kontaktar oss direkt. Vi kan hjälpa dig och reda ut den bästa vägen framåt.
Du har flera alternativ för att betala din skuld till Sergel och du kan därför välja det alternativ som passar dig bäst. Om du har flera skulder till Sergel eller andra kan det vara bra att göra upp en plan för hur du ska få ordning på betalningarna och undvika att något ärende går till Kronofogden.
I första hand ska du naturligtvis betala skulderna direkt, och inte vänta till sista betaldatum. Genom att logga in på Mina Sidor kan du, under vissa förutsättningar, lägga upp en avbetalningsplan eller flytta fram betalningsdagen på ett eller flera av dina ärenden.
Det är viktigt att du kontaktar oss direkt, via Mina Sidor eller per telefon, senast på inkassokravets förfallodatum.
Tänk på att dina tjänster hos fordringsägaren kan komma att stängas av i samband med avbetalningsplan eller anstånd till dess att ärendet är slutbetalt.
Vanliga frågor
-
Betalningar
- Betalningsuppgifter
- Kontakt med Kundservice
- Avbetalningsplan
- Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
- Vad händer om jag inte betalar min hyra?
- Betalningar från utlandet
- Jag betalade fakturan innan jag fick inkassokravet, måste jag ändå betala inkassokostnad?
- Bedrägerispärr
- Swish
- OCR-nummer
- Administrativ avgift i samband med återbetalning
-
Inkasso
- Vad händer när jag har fått ett inkassokrav?
- Varför har jag fått ett inkassokrav?
- Kontakt med Kundservice
- Avbetalningsplan
- Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
- Hur kan jag se min aktuella skuld?
- Hur vet jag om jag har betalningsanmärkningar?
- Jag har fått ett inkassokrav som jag anser är felaktigt. Hur går jag tillväga?
- Vad händer om jag inte betalar min hyra?
- Beställa registerutdrag
-
Kronofogden
- Kontakt med Kundservice
- Hur vet jag om jag har betalningsanmärkningar?
- Vad händer om jag inte betalar min hyra?
- Utslag
- Vad händer om jag inte betalar?
- Återvinning – omprövning / borttag av betalningsanmärkning
- Hur länge finns en betalningsanmärkning kvar?
- Vad händer hos Kronofogden?
- Betalningsföreläggande
- Vad är en betalningsanmärkning och när uppstår den?
-
Mina Sidor
- Kontakt med Kundservice
- Avbetalningsplan
- Jag kan inte betala hela skulden på en gång. Vad ska jag göra?
- Hur kan jag se min aktuella skuld?
- Jag har fått ett inkassokrav som jag anser är felaktigt. Hur går jag tillväga?
- Hur vet jag att min betalning har kommit in?
- Jag saknar betalningsuppgifter, hur hittar jag dem?
- Vad gör jag om jag har betalt min hyra och ändå har fått ett inkassokrav?
- Fakturans innehåll / Vad avser kravet?
- Påminnelse