Betalning via telefonräkning

Tar du betalt per minut eller samtal när kunden ringer till dig? Eller tillhandahåller du en nummerupplysningstjänst? Med Sergel kan du som innehållsleverantör enkelt fakturera för dina tjänster via slutkundens telefonräkning. När du använder våra tjänster kan du korta ner din kredittid från 90 dagar till 1 dag, vilket ger dig ökad likviditet och förbättrat cash flow. Vi möjliggör fakturering direkt på slutkundens vanliga telefonräkning oavsett om de ringer dig från en mobil eller fast telefon.

Vi stödjer både betalnummer som börjar med 0900/099, samt nummerupplysningstjänster i 118-serien.

Fördelar för dig

Sergel skickar dina faktureringsunderlag till respektive operatör. Slutkunden betalar för dina tjänster tillsammans med övriga poster på deras telefonräkning. Vi hanterar debiteringen av operatörens provision, och avräkningen för sålda tjänster. Allt är givetvis smidigt integrerat och automatiserat så du kan fokusera på kundupplevelse och merförsäljning.

SMS-betalning

Det är smidigt att betala via SMS. Just möjligheten till snabb och smidig betalning med mobilen gör att allt fler företag erbjuder denna betalningsform. Vi debiterar din kund beloppet på deras vanliga telefonräkning eller via konto.

Snabbheten och enkelheten innebär att dina kunder inte behöver skriva in långa och krångliga kreditkortsnummer, eller hantera kontanter. Med Sergel kan dina kunder betala snabbt och enkelt via mobilen.